ENSEMBLES.jpg

 

 

afisa

 

Τα μαθηματικά και η μουσική είναι δύο επιστήμες με μεγάλη σχέση μεταξύ τους. Από την αρχαιότητα ακόμη οι δύο αυτές τέχνες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και τα αποτελέσματα αυτής της αλληλεπίδρασης φτάνουν μέχρι τις μέρες μας. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι είναι δύο γλώσσες παγκόσμιες με τις οποίες μπορούν να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους.

Οι μαθητές μας με την εργασία τους στα πλαίσια του 1ου Μαθηματικού Μαθητικού Συνεδρίου και την καθοδήγηση των καθηγητών τους κ.κ. Παπαργύρη Αθηνάς ΠΕ 03 και Μπούρα Γεώργιου ΠΕ 79 ταξιδεύουν στο χρόνο, συναντώντας τον Πυθαγόρα , ο οποίος με το μονόχορδο, ανέδειξε τις σχέσεις μαθηματικών και μουσικής και όρισε την πρώτη μουσική κλίμακα. Για τους Πυθαγόρειους, η άμεση και ακριβής σχέση μαθηματικών, μουσικής και ευχάριστου ψυχικού συναισθήματος αποτελούσε τη μέγιστη απόδειξη ότι η αλήθεια, στο ύψιστο επίπεδό της, εκφράζεται με μαθηματικές σχέσεις.

Ο Πυθαγόρας και οι αρχαίοι ήξεραν φυσικά ότι το μήκος της χορδής είναι αντιστρόφως ανάλογο του τονικού ύψους του ήχου που παράγεται, δηλαδή της συχνότητας. Πίστη του ήταν ότι υπάρχει ένας αριθμός, ο οποίος παράγει όλες τις νότες. Και αυτός αποκάλυψε πως είναι το 2/3, δηλαδή προσεγγιστικά η χρυσή τομή.

Πειραματιζόμενοι με την ακολουθία Fibonacci και με την ανακάλυψη μιας αριθμητικής οργάνωσης μέσα στην ίδια τη φύση του ήχου, τα παιδιά της Β Λυκείου Γρίβας Θοδωρής, Μπασιάκου Γιασεμή, Μπούρα Θωμαΐς, Πουλής Αντώνης και Τσαγρή Νικολέτα χρησιμοποιούν τα μουσικά όργανα του σχολείου μας με την αρωγή των καθηγητών κ.κ. Σταματίου Γιώργου ΠΕ 79 και Κοντέλη Ευστράτιου ΠΕ 79 και δημιουργούν τη δική τους μουσική σύνθεση.

 

Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο.

Οι μαθητές θα παρουσιάσουν την εργασία το Σάββατο 20 Απριλίου 2024  στο εν λόγω μαθητικό συνέδριο.